Використання е-довірчих послуг у держустановах спростили
Постанова Кабінету Міністрів України від 17 березня 2021 р. № 227 спрощує використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (держустанови).
Що змінилося?
Використання е-довірчих послуг
Відтепер виключно працівники держустанов, які створюють електронний підпис для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, зобов’язані використовувати:
- кваліфіковані сертифікати е-підпису з даними держустанови, де працює посадовець;
- захищені носії особистих ключів, що забезпечують захист записаних даних від несанкціонованого доступу та копіювання.
Іншим працівникам держустанов для підготовки, погодження та підписання проєктів електронних документів використання таких сертифікатів та захищених носіїв не обов'язкове. Втім, за бажанням вони можуть їх використовувати.
Отримання е-довірчих послуг
Держустанова організовує отримання е-довірчих послуг посадовцям:
- які зобов'язані використовувати кваліфікований сертифікат е-підпису, що містить дані держустанови, а також захищені носії особистих ключів;
- які особисто захотіли використовувати такі сертифікати та носії.
Посадовці, для яких використання кваліфікованого сертифіката е-підпису з даними держустанови та захищених носіїв особистих ключів не вимагається, можуть використовувати особистий е-підпис.
Внесені зміни до експериментального проєкту
Зміни до експериментального проєкту щодо використання удосконалених е-підписів та печаток з кваліфікованими сертифікатами передбачають:
- продовження проєкту до 5 березня 2022 року;
- можливість використання удосконалених підписів з кваліфікованим сертифікатом посадовцями, які не створюють е-підпис для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону.